Gamla goda tider

Här om dan när Maria var hemma hos mig och vi satt o käkade så började vi helt plötsligt börja prata om gamla minnen och hur allting var för några år sedan. Det är sjukt att man bara växer ifrån vissa så snabbt och alla går sin väg vissa förändras vissa är kvar som dom är och så vidare.

Kommer ihåg alla sjuka minnen jag har som liten allt jag gjort. Jag hade så roligt då. Varje sekund njöt jag av och var ett litet barn. Hur vi brukade leka " Fame Factory " idol..Gladatorerna allt möjjligt! Vi gjorde så sjukt mycket.
Kommer ihåg en dag när jag gick hem till min kompis Yasmin och när ja kom in skulle hon skojja så hon hade tänt tomtebloss o hoppade runt helt plötsligt började alarmen slå och vi fick en sån panik eftersom att vi var själva hemma och det första Yasmin gör haha alltså det här är något jag verkligen aldrig kommer glömma hon tar parfym och börjar typ spruta i luften och i fullaste allvar tror att det ska sluta pipa. Dum som jag var också självklart hjälpte man till. Haha!! Gud..

Eller med Maria när vi brukade leka typ att vi jobbade på flygplats då jag satt vid kontoret och hon kom med resväska och så pratade vi olika språk hela tiden ibland så stannade vi upp och frågade varandra vilket språk nu? Indiska? Grekiska? Och en massa olika haha vi hade så roligt. Jag lovar vi var aldrig uttråkade inte ens en ända sekund. Jag är glad över att jag kan se tillbaka med ett gott leende och tänka tillbaks på alla sjuka och roliga saker vi jag gjort med mina vänner som jag fortfarande umgås med.
Jag vet inte vad jag vill säga med den här texten men det är bara rena tankar på hög nivå. Hur roligt man hade förut då man inte tänkte på allt som man gör nu när man är "ungdom" skitsnack hit o dit, hon sa så han gjorde så. Massa drama, killar och jag vet inte vad för skit. Folk förändras på tre sekunder och hugger dig i ryggen så hårt innan du knappt märker , du vet  vänner som de kallar sig. 
Jag önskar att allting var som förut när man var yngre och inte hade några bekymmer alls. Man bara vaknade gick till skolan kom hem åt och gick ut på gården med sina kompisar och gungade o allt man gjorde.
Nu gäller allting om ballhet vem som är finare, vem som har snyggaste killen. Vem som gör vad vem som klär sig fint. Pekar ut varandra som falska ,kallar varandra för saker och sånt onödigt drama hela tiden.

Nu kan jag faktiskt se tillbaka och fråga mig själv varför ville jag bli stor?

Kommentarer
Postat av: MAARIA

HAHHAHA DE VA TIDER BROR

2010-07-23 @ 22:39:50
URL: http://minitralala.blogg.se/

Skriv på :

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Blogg eller hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0