Krönika

I skolan hade vi ett tema som vi skulle göra olika uppgifter om det var kärlek så vi skrev massa uppsater och krönikor.
Tänkte skriva ner min krönika som jag skrev och efteråt skriva min uppsats om homosexuallitet som jag också gjort.

Vad tänker du på när du hör ordet kärlek?


Det finns olika sätt att tänka på om kärlek som tex . Att vara kär i sin pojk/flickvän är absolut inte samma sak som att älska sin familj. Det är två helt olika sätt. Man brukar oftast bli kär när man hamnar i pubertiteten då kan kärkeken vara jobbig och rolig. Nu kanske ni undrar varför? Jobbigt blir det när man är kär i någon som inte ens bryr sig om dig .. som att du inte finns. Det kan också vara jobbigt att göra slut eftersom att man inte vet på vilket sätt man ska formulera allting för att inte personen ska bli sårad vilket hon/han blir i vilket fall som. Det blir också jobbigt när du gillar någon men hon/han gillar dig bara som kompis inget mer.
Men fördelen med att vara kär är att älska och bli älskad tillbaks, man känner sig så lycklig.
Nu kommer åldern in i förhållandet , vad tycker ni med stor åldersskillnad?
Jag personligen tycker att tex ifall killen är ca 20 och tjejen 15 blir dte lite konstigt, jag vet att det är lagligt när man är 15 men det känns konstigt för han är ganska mycket äldre än henne och de tänker nog inte samma sak.
Men några små år som tex . två-tre är ingen stor skada.
Sen har vi det här med beteenden runt den man gillar , oftast är man jätte blyg och vågar knappt säga något.
Man är väldigt försiktig med att inte göra bort sig för honom/henne , men oftast gör man bort sig för att man är så försiktigt.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: camilla,

härlig bakgrund

2009-06-24 @ 16:11:54
URL: http://millathebest.blogg.se/
Postat av: camilla,

haft en bra dag? :)

2009-06-24 @ 21:24:07
URL: http://millathebest.blogg.se/

Skriv på :

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Blogg eller hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0