Förbjud godis - skrev brev till Rainfelth


(bild lånad från Aftonbladet.se)

Den här 5 årige William skrev ett brev till stadsministern Fredrik Rainfelth
ett brev om att han ville att Fredrik skulle förbjuda godis så att han skulle ha råd att köpa ett armband som han sett och några magiska tärningar.
Såhär var hans brev ;

Hej Fredrik!

Jag heter William och är 5 år. Kan du inte bestämma att affärerna slutar sälja godis. Så att jag sparar mina pengar och kan köpa ett armband och magiska tärningar.

Från William

 

 

Fredriks svar ;

Hej William!

Tack för ditt brev.

Många människor tycker nog att det kan vara gott att äta lite godis någon gång ibland. Om man inte vill äta godis kan man välja att inte köpa något. Därför tror jag inte att ett förbud mot godisförsäljning behövs.

Jag tycker att det är bra om du väljer att inte äta godis. Då kan du till exempel spara pengarna eller köpa armbandet du skrev om.

Avslutningsvis vill jag önska dig en härlig sommar!

Vänliga hälsningar,

Fredrik Reinfeldt

 

 

HAHAHAH , fett gulliigt aså.

Några hade kommenterar och sagt herregud orka va han osv osv .

Han är FEM år tror ni verkligen att Fredrik ska lyssna på honom?

Ni är ännu dummare som tror att han ska lyssna haha.


Kommentarer

Skriv på :

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Blogg eller hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0